Dag 16 Bryce - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 16 Bryce - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 16 Bryce - Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

16 September 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vanochtend waren we al lekker op tijd opgestaan, want het zou hier rond een uurtje of 5 gaan regenen en onweren dus wilden we vroeg het park in om alles te zien.
Na wat brood en beleg te hebben gehaald besloten we om te gaan picknicken in het park. We zijn eerst naar het uiterste punt gereden van het park zo'n 27km van de ingang. Daar vandaan zouden we ook onze eerste wandeltocht maken door het park.
Hier hebben we lekker in het stralende zonnetje ontbeten. Daarna hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 1,5 km hier heb je een mooi uitzicht over het park en loop je door een dennenbos heen.
Na een uurtje kwamen we terug bij de auto om naar de volgende uitzichtpunten te rijden. Wat zo speciaal maakt aan dit park zijn de Hoodoos dit zijn langwerpige punten van steen die door water en wind zijn gevormd in de meeste aparte dingen ja beetje rare uitleg misschien de foto's vertellen waarschijnlijk meer. Gisteravond hebben we dus een wandeling tussen de hoodoos gemaakt en dan zie je eigenlijk hoe apart dit is. Het ziet er zo uit dat als het vanavond heel hard regent dat het hele park morgen niet meer bestaat. Omdat alles er zo bros uitziet.
Na een paar uur hadden we eigenlijk wel zo'n beetje het hele park gezien. We zouden in eerste instantie nog een grote trail gaan lopen van 8,8 km maar omdat de weersvoorspellingen niet zo best waren durfde we dit niet aan, want met zo'n trail ben je toch al gauw 2 tot 3 uur onderweg. Dan maar nog maar een kleine wandeling buiten het park naar een grot en een waterval dit wat heel spectaculair wordt aangegeven als "must see" hadden wij al gauw zo iets van "ja leuk" maar niet echt bijzonder. Toen terug naar het hotel en maar op jacht naar souvenirs. Na dit allemaal gedaan te hebben was het nog maar 4uur en liepen we een beetje met onze ziel onder onze armen, want meer als dit park is er eigenlijk niet. We hadden wel gezien dat er tegenover ons hotel elke avond een cowboy dinner show was. Na wat getwijfeld te hebben zijn we er toch maar op afgegaan. Bij binnenkomst werd gevraagd waar je vandaan kwam dus wij ja eh uit Nederland oke zei de ober kom maar mee. Wij dachten nou dan zullen we vast bij nog meer Nederlanders komen te zitten, maar nee we werden aan een tafel gezet bij een echt typische in western gekleed Amerikaans gezin uit Pennsylvania hele aardige mensen ze waren ook op een soort rondreis door het westen. Na wat gepraat te hebben met ze, voornamelijk Brigitte, want mijn engels is niet toereikend genoeg om überhaupt een knap gesprek te beginnen. Ik zat er bij knikte een beetje, lachte een beetje als of ik er heel wat van snapte. Maarja nadat ze Brigitte ondervraagd hadden wilden ze ook wel wat meer over mij weten! Dus met Brigitte als een soort tolk heb ik toch nog wat woorden met ze gewisseld :P Het eten was een soort buffet wat je van te voren al had moeten aan geven wat je precies wilde eten. Dit was erg lekker. Na dat de borden waren opgeruimd kon de show beginnen 4 mannen en 1 vrouw genaamd de Bar G Wranglers traden op met typische western muziek waarop gedanst kon worden dit hebben we maar overgeslagen. Na een uurtje onze handen blauw geklapt te hebben was de show voorbij. En gaan we zo slapen want morgen hebben we een pittige dag voor de boeg! Voordat we bij onze bestemming zijn, moeten we nog een uurtje of 6 sturen voordat we misschien wel op de warmste plek ter wereld zijn: Death Valley tot morgen!!!!