Dag 8 & 9 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 8 & 9 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 8 & 9 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

09 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gister hadden we weinig tijd voor een verslag dus vandaag van 2 dagen.
We beginnen Maandag de rit vanuit LA naar Vegas.
Zo lekker warm was het in LA, zo slecht weer was het toen we vertrokken richting Las Vegas. Met regen en onweersbuien onderweg.
Na een uurtje rijden maakt we een koffiestop wat later een dure koffiestop zou worden. Na eerst een bakkie bij de Starbucks gedaan te hebben. Zagen we 200m verder op een fashion outlet na daar ongeveer 1,5 uur te zijn geweest was de auto zwaarder beladen als dat we aan kwamen :) En toen was het zover Brigitte wilde het ook wel eens proberen, autorijden in een automaat. Na eerst wat onwennig van de parkeerplaats te zijn gereden ging het goed en vond ze het eigenlijk een makkie. Na een mooie rit door een woest berg landschap, veruilde we Californie in voor Nevada. Hier merk je ook wel meteen wat voor staat je in rijdt dorpen zie je amper gok resorts des te meer. Onderweg had ik nog in het info boekje gelezen dat ze in Vegas amper regen kennen, hooguit 11 cm per jaar. Nou ik denk dat die 11 cm toevallig gister is gevallen toen wij er aankwamen. Na eerst de auto geparkeerd te hebben. Begon onze speurtocht, want dit hotel is echt heel groot. Je komt hier ook niet binnen bij de receptie maar bij de gokkasten. Na een kleine zoektocht van ongeveer een half uur kwamen we aan bij de receptie. Na ingecheckt te hebben gingen we met de lift naar etage 31. Na ons opgefrist te hebben gingen we naar beneden om het hotel te verkennen. Wij Zitten in hotel New York New York en zo'n beetje alle bekende gebouwen en straten zijn hier na gemaakt. Van Broadway tot Manhattan. Het is hier allemaal te vinden. De sfeer is er ook erg gezellig. Van het ritje in de achtbaan die hier dwars door het hotel gaat is het nog niet gekomen deze was gesloten door het slechte weer. Toen op naar het volgende hotel Luxor deze is helemaal in een grote piramiden gebouwd. Na nog wat hotels bekeken te hebben gingen we terug naar ons hotel waar we nog een drankje gingen doen in het Cafe van Coyote Ugly wat er echt net zo aan toe gaat als in de film. om 12uur was het mooi geweest want we moesten vandaag vroeg opstaan om naar de Hoover dam te gaan.
Het weer was ook wel iets anders, van de regen van gister naar ongeveer 41 graden vandaag. We kwamen lekker op tijd aan en dit was echt perfect, het was nog goed te doen qua warmte en qua drukte.
Dit is echt, kan ik wel zeg een imposant bouwwerk. Het is echt mega groot, met een prachtig stuwmeer. Na alles tot op de puntjes op de foto te hebben gezet, reden we terug naar een wat hoger gelegen uitzicht punt over het stuwmeer. Na een sigaretje en wat foto's reden we terug naar Vegas om hier naar het oude gedeelte te gaan. Hier zie je hoe het allemaal begon in Vegas met echt van die oude neon reclame. Waarvan we straks foto's gaan nemen als het donker is. Toen op naar een serie die ik altijd kijk Pawn stars. Na hier wat rondgelopen te hebben, werden we aangesproken door een man, het bleek de regisseur van de serie te zijn en vroeg of wij interesse hadden om als figurant bij de opnames te zijn. Na alle papieren van geheimhouding te hebben ingevuld begon het feest waarover later meer als we NL zijn :). Na anderhalf uur stonden we weer buiten en gingen we opzoek naar het beroemdste bord van Vegas. Waar het erg druk was met toeristen, na wat foto's zijn we terug gereden naar het hotel. Om ons klaar te maken voor een avondje foto's maken in Vegas. De foto's volgen dus nog, wel kan ik jullie vertellen dat het gokken ons nog niet financieel onafhankelijk heeft gemaakt, misschien dat we zo meer geluk hebben. Morgen is het gedaan wat betreft de steden en gaan we naar de Nationale parken. De eerste op onze route is de Grand Canyon, daarover morgen dus meer.