Dag 1 vlucht Schiphol -> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 1 vlucht Schiphol -> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 1 vlucht Schiphol -> San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

01 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo.. Dit was me het dagje wel hoor!! Nu 18:50uur plaatselijke tijd liggen we gedoucht en uitgeteld op bed! Jaa hier lijkt het nog vroeg, maar wij zijn al zeker 23uur wakker en proberen er alles aan te doen om nog even wakker te blijven, zodat we gelijk in het ritme van hier meegaan.. Al is dat bij Jeroen niet zo lukt (ligt hier compleet in coma).. Maar goed laten we bij het begin beginnen.

Na toch nog een heerlijke nacht thuis, ging om 5uur de wekker. Douchen, aankleden, opruimen en de allerlaatste spullen in de koffer, want om 6uur zou Marloes voor de deur staan. Dan denk je dat je ruim de tijd hebt om de laatste spullen te regelen, maar als je in de auto zit, kom je erachter dat het al half 7 is en dus niet 6:10uur zoals gepland! Ach het is vakantie, dus daar gaan we ons maar niet druk om maken. Vol spanning gaan we op weg! Al hebben we al redelijk wat vlieguren achter de rug, op de een of andere manier zijn we vandaag extra gespannen. Na een bakkie koffie/thee op naar de gate!! Daar begint het feest!! Allebei hadden we al een relax-outfit aan zodat we zo min mogelijk oponthoud hebben, dus geen riem/jas of schoenen met metaal! Maar als wij dan eindelijk aan de beurt zijn, zegt die vriendelijke meneer tegen mij (Brigitte) trekt u ook nog even uw schoenen uit mevrouw?! Ik kijk even in het rond, maar trek ze toch maar uit! Alles staat nu op de band en ik kan door de bodyscan. Alles lijkt in orde maar de mevrouw zegt; komt u even hier staan en ja hoor!!! Ik word van top tot teen gefouilleerd! Eenmaal weer bij de band aangekomen worden al mijn spullen apart gezet! Alles wordt uitgeplozen brillenkokers, boeken, portemonnee en dan komt natuurlijk die andere vraag; kunt u uw telefoon en camera misschien even aanzetten?!? Ach natuurlijk meneer.. Ik was weer een van de zoveelste die in aanmerking kwam voor de steekproef! Jeroen liep met een grote grijns vrolijk door en zegt nog; gelukkig ben ik het niet, anders moest ik die hele laptop aanzetten! Ach zo heb je al heel wat meegemaakt en zit je nog niet eens in het vliegtuig!

Eenmaal aan boord hebben we prima plaatsen, maar als iedereen zijn plekje gevonden heeft, blijkt dat we op de voorste twee rijen kleine kinderen hebben zitten. Nou is dat op zich niet zo erg, want ja ik ben nou eenmaal dol op kinderen, MAAR ik heb ook vakantie!! Het meisje in de rij voor ons reist samen met haar moeder.. Ik gok dat ze een 1,5 tot 2jaar is en haar moeder volledig in haar macht heeft. Zeker de helft van de vlucht (en dat is lang op een vlucht van bijna 11uur) heeft ze gegild/geschreeuwd om aandacht te krijgen en haar moeder zei er helemaal niets van! Wat was het toch heerlijk rustig toen ze lag te slapen.

Uiteindelijk na 3 film en een tukkie landen we op San Francisco international airport. Dat hele gedoe bij de douane, waar ik me zo druk om maakte viel natuurlijk reuze mee! Na een paar korte vragen, vingerafdrukken en een foto mochten we doorlopen. Na het halen van de koffers en het zoeken van de shuttle bus waren we al vrij snel op weg naar ons hotel! We hebben de koffers neergezet, ons opgefrist en hup de stad in. We zitten in down Town San Francisco dus dat is makkelijk te doen. We hebben zo op onze eerste dag al een heel stuk gezien, tenminste dat denken we. In ieder geval wel dingen die wij wilden zien. Zo hebben we gewandeld door China Town en hebben de Transamerica pyramid bekeken. Wat een in mens groot gebouw is dat zeg! Maar alle gebouwen hier in de stad zijn zo ontzettend groot dat de meeste mensen zich waarschijnlijk net zo klein voelen als dat ik altijd al doe. Na het wandelen hebben we bij een echte ouderwetse DINER gegeten, met van die rode glimmende banken, een grote auto in het midden en Elvis Presley op de achtergrond.

Nou dit was een zeer indrukwekkende en vermoeiende eerste dag! Welterusten en tot snel

  • 02 September 2014 - 09:45

    Ronnie:

    Top! Heel veel plezier. Morgen verwacht ik weer een verslag :)

  • 02 September 2014 - 18:38

    Marloes:

    Leuk!
    Ben blij dat de heenreis goed verlopen is!
    Op je koffer en dat gillende kind na dan, maar ja er moet wat zijn!
    Veel plezier verder en we kijken uit naar alle verslagen!
    Xxxx

  • 02 September 2014 - 22:10

    Elma:

    Ik had je app later gelezen maar ben blij dat jullie goed zijn aan gekomen nog een fijne vakantie. Veel plezier Gr xxxx

  • 04 September 2014 - 09:16

    Caro:

    Jaaa wat leuk B! Ben ontzettend benieuwd naar de rest vd verhalen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen en Brigitte

Onze eerste rondreis is een feit!! West-Amerika it is!!!!

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7349

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 23 September 2014

West Amerika

Landen bezocht: