Dag 14 Moab - Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 14 Moab - Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 14 Moab - Arches National Park

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

14 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

Na onze wat verkapte rustdag van gister konden we er vandaag weer vol gas tegen aan en dat moest ook, want er stonden pittige wandelingen op het programma. Maar laten we bij het begin beginnen, vanochtend was hier bij de Ranch een ontbijt brunch.
Waar we naar toe zijn geweest om te ontbijten. Wij dachten dat het alleen voor gasten was die hier verbleven. Maar na nader onderzoek bleek dit ook voor alle mensen hier uit de buurt een Zondags uitje.
Alle cowboys keurig gekleed in zondags pak incl Hoed en sjaal om de nek waren present voor de brunch, het leek of er een aflevering van Lucky Luke zou worden opgenomen. Na dit lekkere ontbijt maakte we ons op voor Arches Np. Na de koelbox te hebben gevuld met ijs konden we op pad. De ingang van het park lag op ongeveer 25 min rijden van ons hotel. Dit park bestaat uit een hoofdweg van ongeveer 27 km waaraan allemaal afslagen zitten om naar de Arches (natuurlijke bogen)
te gaan. Als je zo'n afslag neemt kom je op een parkeerplaats om vandaar te lopen naar de arch. En deze zijn ook allemaal weer ingedeeld in moeilijkheidsgraden, makkelijk, middel en zwaar. De eerst die wij bezochten wat Double Arch na wat zoeken vonden we een parkeerplaats.
Tas gevuld met water en gaan met die banaan, deze wandeling was ongeveer een 1,5 km. Ik zal bij de foto's de namen van de boog zetten want anders is het niet meer te volgen.
Toen op naar de volgende afslag Balancend Rock . Dit is een grote steen die ongeveer 3miljoen kg weegt een boven op een dunne sokkel staat gemaakt door de natuur uiteraard.
Na wat foto's hup in de auto en naar de volgende Delicate Arch de bekenste boog van het park. Alle tassen weer uit de auto 4 liter water mee en lopen maar. Wij dachten een makkelijke loop wie doet ons wat. Ondeweg kwamen we al borden tegen loop niet op het heetst van de dag neem voldoende water mee. Na ongeveer een half uurtje lopen, berg beklimmen, uithijgen en noem maar op waren we er nog niet. En het was heet kan ik jullie vertellen dat we terug kwamen bij de auto was het ongeveer 35 graden. Maarja we waren al zover dachten we en terug gaan was eigenlijk ook geen optie. Iedereen de we tegen kwamen onderweg begonnen al een beetje te lachen later wisten we wel waarom, we hadden nog niet eens kwart van de loop gedaan en aan onze rode gezichten bleek dat we er eigenlijk toen al door heen zaten. Na ongeveer 2uur lopen, klimmen klauteren en noem maar op, waren we dan eindelijk op het punt waar we moesten zijn. En ik kan zeggen het was de klim waard na wat foto's en wat te hebben afgekoeld konden wij ook lachend naar alle mensen naar beneden lopen. Toen we bij de auto waren en nog eens goed de kaart van het park gingen bekijken bleek het de zwaarste loop te zijn van het park met een afstand van 4,8 km en een hoogteverschil van 146 meter. Nouja oke dan hebben we dat dan alvast maar gehad. Maar eigenlijk waren onze benen al klaar voor vandaag na nog wat kleine loopjes te hebben gedaan naar onder andere broken arch was de tank leeg en was het tijd om te gaan. Na nog ergens te hebben gegeten zijn we lekker gaan douche en uitgeteld op bed gaan liggen. Morgen vervolgen we onze reis naar Bryce! Tot morgen.

• 15 September 2014 - 10:34

Danny & Caro:

Top verhaaltjes! Ben een trouwe volger, veel plezier nog daar!