Dag 13 Monument Valley - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 13 Monument Valley - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 13 Monument Valley - Moab

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

13 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag een kort reisverslag omdat we een rustdag hebben genomen, wat in eerste instantie niet de bedoeling was. Na vanmorgen alle koffers in de auto te hebben gezet kwam ik (Jeroen) er achter dat ik gister me vest had laten liggen in de jeep waar we door Monument Valley waren gereden. Dus we begonnen al met een valse start, eerst weer terug naar het reservaat waar de jeeptours beginnen. Brigitte ging er volle goede moet op af, in haar beste engels sprak ze de lokale indiaan aan om uit te leggen wat we zochten. In eerste instantie snapte hij er niks van. Dan maar met gebaren taal dacht Brigitte, dat ging al beter de man snapte waar we naar zochten. Gelukkig stond ook de jeep er nog en ook toevallig lag mijn vest er ook nog in. We konden onze reis vervolgen richting Moab. Na een uurtje rijden kwamen we in een klein plaatsje in de file te staan die behoorlijk lang was voor zover wij konden zien. Na wat navraag bleek er vandaag een rodeo optocht te zijn. Lekker dan, een andere route was geen oplossing daarvoor moesten we teveel om rijden. Na ongeveer 1,5 uur begon het langzaam weer te rijden. Maar door dit oponthoud lagen we bijna 2uur achter op schema. We zouden voordat we naar het hotel gingen nog een Nationaal park bezoeken Canyonlands. Dit park is in 3 delen opgesplitst door dat de Colorado rivier er door heen loopt. Deze 3 delen zijn ook niet met elkaar verbonden en het deel wat wij zouden gaan bezoeken kon je eigenlijk alles met je eigen auto doen. De andere 2 moest je lopend of met een jeep doorheen. De Nationale parken zijn trouwens heel erg beroerd aangegeven in Amerika. Na een klein bordje te hebben gevonden dachten we dat we er bijna waren. We reden door een prachtig gebied heen, maar na een half uur waren we nog steeds niet bij de ingang. Na wat twijfeling zijn we toch maar de weg blijven volgen om vervolgens na 1 uur bij de ingang van het park te zijn gekomen, maar helaas precies de verkeerde, dit gedeelte kon je alleen met een 4x4 doen. Door al dit gedoe was het ook al 2uur geworden en waren we er eigenlijk wel klaar mee. Dan meteen maar door naar het hotel, waarvan de TomTom de straat niet kon vinden. Dus waren we aan gewezen op de route beschrijving van Jan Doets en die is af en toe niet helemaal duidelijk. Na op het laatst een weg te zijn ingeslagen kwamen we borden tegen van het hotel. Die ons langs de Colorado rivier leiden met hele hoge rode rotsen. Na ingecheckt te hebben kwamen we op onze kamer. De ligging van het hotel of beter gezegd Ranch was al perfect het uitzicht is nog beter. We zitten aan de Colorado river met uitzicht op de rode rotsformatie echt een plaatje. Na de koffers te hebben neergezet en wat geskypt te hebben met Erik en Marloes zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Door deze prachtige Ranch is ons toch al wat moeilijke dag toch nog goed gekomen. We blijven morgen ook nog hier in Moab en dan gaan we naar Arches National park daarover morgen meer.