Dag 11 Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 11 Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 11 Tusayan - Page

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

11 September 2014 | Verenigde Staten, Page

Vandaag hebben we een rondje ter land ter zee en in de lucht gedaan.
We begonnen de dag met een helikopter vlucht boven de Grand Canyon.
Na alle veiligheidsinstructies konden we plaats nemen. Brigitte had een vip plaats afgedwongen met er lengte ze mocht namelijk voorin naast de piloot zitten, Na dat we allemaal aangesnoerd waren in de veiligheidsriemen begonnen de wieken te draaien en stegen we op richting de Grand Canyon. De eerst 10min vlieg je gewoon nog over bos.
En dan opeens een gigantische gat in het bos de Grand Canyon. Van boven kan je het natuurlijk allemaal nog veel beter zien. Door de kop telefoon klonk ook een Nederlandse uitleg over het ontstaan van de Canyon.
Na een rondje van 10min vlogen we terug naar het vliegveld.
Toen in de auto richting Page. Na weer een prachtige rit van ongeveer 2.5 uur kwamen we aan in Page (filmpje probeer ik er ook op te zetten)
Voordat we naar het hotel gingen zijn we eerst nog gestopt bij Horshoe bend. Na een pittige wandeling in de brandende zon kwamen we aan. Bij Horshoe bend maakt de Colorado rivier een slingerbocht wat een prachtig plaatje oplevert. Maar ja toen moesten we weer terug naar de auto. Heen was het een afdaling om er te komen terug was het een pittige klim. Na wat gehijg en gepuf kwamen we aan bij de auto. Toen snel richting het hotel. Dit resort ligt aan het stuwmeer Lake powell waar we nog een boot tour hadden geboekt door Antelope Canyon na wat geren en gevlieg waren we precies op tijd om op de boot te stappen. Eerst vaarden we naar de Glenn Canyon dam, na wat uitleg van de gids over de dam gingen we de Canyon in wat wel leuk was maar niet echt spectaculair. Na anderhalf uur stonden we weer aan de kant. Na ons wat opgefrist te hebben gingen we uit eten om toch nog een beetje me verjaardag te vieren. Ditmaal in een "echt restaurant" met normale porties. dit was het alweer voor vandaag morgen gaan we richting Monument Valley.

• 13 September 2014 - 00:51

Nel Starreveld:

Hallo Jeroen en Brigitte,
    Jaloers op jullie met de helikoptervlucht! Wat een belevenis!
    En..... wat jullie allemaal op een dag doen dat is allemaal niet niks.
    Ik geniet onwijs van jullie reisverslagen! Ga zo door.
    Veel plezier verder en tot morgen bij het volgende verhaal!
    Groetjes van oom Jan en tante Nel xxx