Dag 5 Monterey - Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 5 Monterey - Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 5 Monterey - Santa Barbara

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

05 September 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag zoals gewoonlijk lekker vroeg op, al moet ik zeggen dat we de jetlag aardig overwonnen lijken te hebben, we gaan vooruit tenminste van half4 s' nachts naar 7uur s 'ochtends. Na alle koffers en tassen weer in de auto te hebben gepropt begonnen we met de "missie" supermarkt na een kwartier rijden hadden we er een gevonden. Na een speurtocht door de winkel hadden we alles wat we nodig hadden inclusief een grote koelbox want dat is tip no1 hier in Amerika. Maar goed nu ter zake.
We vervolgden onze route over de highway 1 richting Santa Barbara.
Volgens de meeste mensen het mooiste stukje van highway 1 en daar is echt niks over gelogen ik kan er misschien ook uren over vertellen honderden foto's laten zien maar dit moet je echt zelf ervaren!!!
Maar goed de 1ste stop was Bixie bay bridge de bekendste brug van highway 1. Hier op dit stuk is de kustlijn zeer ruig met een woeste zee en stijle bergwanden. vervolgens zijn we naar Big Sur gereden na hier een lekker bakkie koffie gedronken te hebben met een fantastisch uitzicht over zee en de vol met bomen bergroeiden bergen zijn we verder gegaan richting Ragged point, dit gedeelte ligt iets verder van de zee af en lijkt een beetje op een Alpen landschap. Hier was het weer ook beter als dat we de rit begonnen. na 2uur rijden kwamen we aan bij point Pierdras Blancas hier liggen heerlijk in het zonnetje op het strand een hele kolonie zee olifanten na wat leuke kiekjes gemaakt te hebben zijn we een stukje verderop gestopt bij Hearst Castle dit is een landhuis van een voormalig krantenmagnaat William Randolphe Hearst niet dat ik wist wie dit was maar na een rondleiding van 3 kwartier waren we aardig op de hoogte. Het vreemde van dit museum was dat je uit 3 rondleidingen kon kiezen 1. de beneden verdieping , 2 de 2de verdieping en 3 de keuken en de eetzalen wij hadden maar voor no 1 gekozen
achteraf bleek wel waarom dit allemaal aparte rondleidingen waren,
want dit lieve optrekje telt namelijk 56 slaapkamers , 61 badkamers ,19 zitkamers en
2 gigantische bibliotheken. maar goed na dit hele verhaal vervolgde we onze reis richting Santa Barbara onderweg zijn we langs prachtige uitzichten gereden waar ik jullie de namen van zal besparen uit eindelijk kwamen we om 7uur aan in het hotel, waarna we meteen zijn gaan eten dit maal op het menu geen burgers of patat maar beef
stroganoff met broccoli en pasta dit hebben ze dus ook gewoon in Amerika. Morgen ons verslag vanuit Los Angele tot morgen

• 06 September 2014 - 10:19

Mama:

Hallo,
    jullie verslag is goed beschreven dat je gevoel krijgt er bij te zijn.Volop genieten zijn jullie dus dikke kus mama.