Dag 4 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 4 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 4 San Francisco - Monterey

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

04 September 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag was het dan zover, we konden onze huurauto gaan ophalen om te beginnen met onze road trip door Amerika.
Om klok slag 10uur stonden we bij de verhuurmaatschappij op de stoep, wij dachten zo ff de auto mee te nemen. Niets bleek minder waar, na een hoop papier werk en andere dingen konden we rond 11uur eindelijk op pad. Na eerst onze koffers bij het hotel op gehaald te hebben, hadden we eigenlijk nog 2 dingen op ons to do lijstje staan van San Francisco.
De 1ste was Painted ladies de huizen ook wel bekend uit de serie Full House.
Daarmee kwam ook meteen ons eerste probleem, hoe komen we daar?
Onze TomTom was het eerste half uur zelf ook nog de weg kwijt, dan maar op de ouderwetse manier, Brigitte met de kaart op schoot.
Kris kras vlogen we door Sf, na wat gevloek en getier waren we toch in 1x goed gereden. Na wat foto's geschoten te hebben gingen we verder naar ons volgende doel Twin Peaks.
Nog steeds had de TomTom geen bereik. Omdat het ons de 1ste x ook goed gelukt was kreeg Brigitte steeds meer vertrouwen in het kaartlezen.
Totdat we op laatst op een punt kwamen waar op eens straatnamen te voorschijn kwamen waar onze papieren kaart ook nog nooit van gehoord had. Toeval of niet opeens begon de Mevrouw van de Tom Tom te brabbelen ze bleek in eens in de gaten te hebben dat we in San Francisco waren en niet meer in Krommenie. Na 10 min rijden kwamen we aan bij Twin Peaks, dit is een uitzicht punt over heel Sf .
Vanaf hier kon de reis echt gaan beginnen bestemming Monterey!!!
Na eerst een stuk door Sf te zijn gereden kwamen we uit op Highway no 1!
Deze snelweg gaat langs de kustlijn van Californie.
Een hele mooi route waar het hoogtepunt morgen in de volgende rit naar Santa Barbara moet komen maar daarover morgen dus meer.
Na wat files onderweg kwamen we uit eindelijk om kwart over 4 aan in Monterey nadat we ingecheckt waren in ons hotel gingen we op pad.
Monterey is een visserplaats met een heel groot zee aquarium helaas waren we daar net te laat voor. Na nog wat rondgelopen te hebben en wat drankjes te hebben gedronken op een terras zijn we terug gegaan naar het hotel. Tot morgen!!!