Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

18 September 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag was het al vroeg warm in Death Valley, nadat het vannacht afkoelde tot een graadje of 35, was het vanochtend om een uurtje of 9 al weer vrolijk 45 graden. Na een bakkie koffie en een muffin te hebben gehaald in de winkel. Gingen we op pad richting Mammoth Lakes. Na eerst nog een uurtje door het maanlandschap van Death valley te zijn gereden kwamen we weer in de normale wereld terecht. Het aparte is wel dat zodra je Death Valley uit rijdt de temperatuur meteen 12 graden zakt. Na een rit van 4.5uur door een groene omgeving, iets wat we eigenlijk al sinds we uit Los Angeles zijn vertrokken niet meer hadden gezien. De rode rotsen waren ingeruild voor beboste bergen.
Mammoth Lakes is eigenlijk een ski gebied waar het zomers vrij stil is.
Het is hier vergeleken met Death Valley ook behoorlijk koud namelijk een graad of 20. Na ons ingecheckt te hebben besloten we naar een National Forrest te gaan of te wel het bos. Na een mooie rit door de bergen met flinke haarspeld bochten kwamen we aan op het parkeer terrein. Na ons geprepareerd te hebben met water en de camera gingen we op pad. Na ongeveer 2km kwamen we aan bij Devils Postpile dit is een berg wat gevormd is door lava. De zijkanten ervan zien er net uit of er heipalen recht op staan waar de grond achter blijft hangen. Ook dit is misschien niet echt een hele duidelijke omschrijving, daarom ben ik blij dat ik er foto's bij kan zetten. Na dit gezien te hebben besloten we een km of 2,5 door te lopen naar Rainbow falls. Zoals de naam doet vermoeden is dit een waterval waar als de zon er op schijnt een regenboog te zien is. Nou wij hebben het niet zo op de foto kunnen zetten maar er was inderdaad een regenboog te zien, verder was de waterval niet echt spectaculair en zijn we weer terug gegaan. Onderweg naar de auto werd het ook steeds frisser, dat we weer bij de auto aankwamen was het nog maar een graadje of 16. Na wat gegeten te hebben zitten we nu lekker bij de kachel in ons hotel :P. Morgen hebben we een drukke dag voor de boeg. Voordat we naar ons alweer laatste Nationale park gaan (Yosemite). Gaan we eerst nog naar Bodie een van de vele spookdorpen van Amerika. daarover dus morgen meer!!!!