Dag 12 Page - Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 12 Page - Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 12 Page - Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

12 September 2014 | Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

Vanochtend konden we eens lekker uitslapen tot half 9.
Na het ontbijt en een verslag gemaakt te hebben gingen we richting het centrum van Page, om daar vandaan een jeep tour te maken naar Antelope Canyon. Een spleet tussen de bergen waar overdag heel mooi het zonlicht in valt, wat prachtige foto's op kan leveren. Met nadruk op kan, want dit is nog niet zo makkelijk kwamen we zelf achter. Maar goed eerst de reis maar eens beschrijven met de jeep. Onze Indiaanse chauffeur genaamd Dennis hielp ons in de bak van de pick up en daar zaten we lekker opgepropt als een stel schapen in. Tijdens het instappen vertelde hij dat het beter was om de gordels vast te maken want het zou een bumpy ride worden. Nadat we nog rustig zijn weggereden van de parkeerplaats kreeg Chauffeur Dennis de smaak te pakken met een gemiddelde snelheid van denk 80 km per uur vlogen we over de weg heen richting de Antelope Canyon. Na de verharde weg te hebben verlaten gingen we over op een half verharde weg of te wel los zand met vrij veel stenen er in. Ook hier genoot Chauffeur Dennis van. Die door zijn enthousiasme waarschijnlijk vergeten was dat wij met 12 man nog achter op de bak van de pick up zaten. Nadat hij in zijn binnenspiegel had gekeken ging het voet iets van het gaspedaal, in plaats van 80 ging hij nu 40 rijden en vlogen we nog net niet over het "verharde" pad heen. Na 15 min waren we er dan eindelijk. Nadat iedereen zichzelf uit de kreukels had gehaald konden de foto camera's te voorschijn worden gehaald. Op naar de opening van de berg. Eerst was de gang nog wel breed later werd het vrij smal en kwamen we erachter dat er nog wel 10 van die groepen door de gang heen liepen, waardoor het soms lang wachten was voordat je een foto kon maken. Een ding moet ik Chauffeur Dennis mee geven, hij had een goed gevoel voor foto's maken want hij hielp ons waar het kon met de goede plekjes en standen van de camera. Na een wandeling van een uur door de gleuf gingen we terug naar de jeep. Na wat aarzeling stapten we allemaal maar in en maakte we ons op voor de ruige terug reis.
Eenmaal bij onze eigen auto vervolgde we met Brigitte achter het stuur onze trip richting Monument Valley het land van de Navajo Indianen.
Na 2.5 uur rijden kwamen we aan. Na eerst te hebben ingecheckt in ons hotel, wat werkelijk op een fantastische locatie ligt. Als we op ons balkon staan kijken we zo uit op Monument Valley. Ook is het hier in Utah een uur later dan Arizona dus dat was even goed opletten.
Na ongeveer 5min rijden kwamen we aan in het Indianen reservaat snel de auto parkeren want de jeep stond al te wachten op ons.
Er zat al een stel in de auto die toevallig ook uit Nederland kwamen. En niet geheel toevallig kwamen we er later achter, dat ze uit Zaandam kwamen. Oh oh, wat is de wereld dan klein maar goed. Na een gesprek van de gids begon de tour langs alle rotspartijen die allemaal namen hebben naar de vorm van de rots. Uiteindelijk kwamen we aan bij een berg die uitstak met een groot rond gat aan de bovenkant, snappen jullie het nog? Maakt niet uit waar het om ging was dat de man ging vertellen dat onder dat gat hij vroeger altijd stond te zingen. En ja hoor daar kwam de trommel en begon hij met al zijn ziel en zaligheid Indianen liedjes te zingen. Na 2 nummers was het concert afgelopen. Na nog wat rond gereden te hebben gingen we terug naar het hotel toe waar we gingen eten.
Ik had van de hele dag wel trek gekregen in een biertje maar dat hebben ze hier niet in het Indianen dorp. Na navraag bij de ober bleek dat ze helemaal geen alcohol schonken, nou lekker weer dan maar weer een halve liter cola naar binnenwerken. Dit was ons verslag voor vandaag tot morgen dan vanuit Moab. P.s ik heb alle foto's van de afgelopen dagen er ook op gezet en nog 2 filmpjes voor de liefhebbers.

• 13 September 2014 - 08:20

Elmaanita:

Wat een mooie foto's geniet er nog van en filmpjes zijn ook mooi en die verslagen geweldig ik lees ze elke dag. Gr Fam anita

• 13 September 2014 - 10:12

Martine:

Wat n leuke verhalen en supermooie foto's!
    Geniet er van ik lees elke dag mee! Xx martine