Dag 10 : Las Vegas - Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 10 : Las Vegas - Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 10 : Las Vegas - Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

10 September 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Vandaag vervolgde we onze reis naar een ander onderdeel van de route: de nationale parken. Na op tijd te zijn vertrokken uit Las Vegas gingen we richting Kingman, om een klein stukje historische route 66 te rijden.
Met nadruk op historische want in principe maakt de route 66 geen onderdeel meer uit van het hoofdwegen net van Amerika.
Voordat we aankwamen in Kingman zijn we echt door een prachtig landschap gereden waar echt alles in zat van bergen tot bossen noem het maar op. In de info van Jan Doets vonden we een leuk adres voor de lunch in Kingman . Een typische ouderwetse Amerikaanse diner die in die films ook altijd ziet.. Na hier wat gegeten te hebben gingen we verder over de "route 66" ook hier veranderde het landschap elke uur. Ook kom je er verder zowat geen andere auto's tegen. je hebt het echt het gevoel dat je alleen op de wereld bent. Na een uurtje of 4,5 gereden te hebben kwamen we aan in Tusayan de plaats waar we vannacht slapen een km of 5 van de Grand Canyon af.
Na eerst onze nationale parkenpas te hebben gekocht konden we dan eindelijk naar binnen om dit natuur wonder te aanschouwen.
Na de auto te hebben geparkeerd kon je met shuttlebussen naar verschillende uitzicht punten.
Na 5 min in de bus. Was het dan zover onze eerste ontmoetingen met de Grand Canyon. En ik kan jullie vertellen dat er bij ons de nodige WOW"S uitgekomen zijn. Al heb je er nog zoveel plaatjes van gezien. Als je het in het echt ziet is het nog veel mooier indrukwekkender en noem het maar op. Na de nodige foto's. Zijn we een wandeling gaan maken van ongeveer 6 km langs de rand van de Grand Canyon. Dan kom je al lopend op de verschillende uitzichtpunten. Na deze wandeling zijn we naar een ophaal punt gegaan om naar een verder gelegen punt te gaan waar je heel mooi de zonsondergang kan zien in de Grand Canyon. Dan zie je helemaal hoe mooi het hier is. De Canyon veranderd dan elk moment zowat van kleur wat echt een heel mooi beeld oplevert. Ik zou jullie graag de foto's willen laten zien maar we hebben hier geen telefonische bereik, en het internet mag eigenlijk geen naam hebben om deze pagina te openen zijn we al een half uur bezig geweest. Dus ik hoop dat het morgen beter is dan vanuit Page.