Dag 3 San Francisco - Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 3 San Francisco - Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 3 San Francisco - Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

03 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen alweer vroeg uit de veren. Vandaag stond onze trip naar de beroemde gevangenis Alcatraz gepland. Na een greep van het ontbijtbuffet en de koffie/thee to go.. gingen we op weg richting pier33. Na wat onderzoek waren we van plan om de bus te pakken, maar na lang wachten en overvolle bussen hebben we op het allerlaatste moment besloten toch een taxi te nemen. Op het moment van instappen werd weer bevestigt wat een aardige sociale mensen die Amerikanen toch zijn. Na een korte gezellige rit met onze taxi chauffeur kwamen we aan bij de pier waar de boot naar Alcatraz al lag te wachten.

Vanaf de kust zie je het eiland van Alcatraz al liggen, maar hoe dichterbij je komt, hoe indrukwekkender hij is. Wat een gebouw en wat een verhaal zit er achter. In het theater keken we naar een korte film over het ontstaan en het leven op het eiland. Ook deden we de audiotour (in het nederlands uiteraard) waarin verteld werd over het leven daar. Het was namelijk niet alleen een eiland voor gevangen, maar er leefden ook gezinnen. Dit waren de families van de gevangenisbewaarders en de directeur. Een aparte gewaarwording als je beseft dat er dus kinderen opgroeiden op het eiland waar ook zwaarste criminelen zaten.

Na de tour hebben we nog even rond gekeken en foto's gemaakt van de kust lijn van SF, om vervolgens weer op de boot terug te stappen. Aan wal zijn we naar pier39 gegaan om heerlijk te lunchen en rond te kijken. Natuurlijk brachten we ook een bezoek aan de beroemde zeeleeuwen die aan de kust lagen. Wat een prachtige dieren zijn dat toch. Halverwege de middag zijn we met ons favoriete vervoersmiddel (de cable car) weer naar down town SF gegaan om een lekker bakkie in het zonnetje te doen en om nog even door de stad te wandelen. Na een uurtje uitrusten op onze hotelkamer was het alweer snel tijd om een hapje te gaan eten. Het is even wennen om zo uitgebreid te lunchen en dan ook nog een plekje over te houden voor het diner. Dus bleef het vanavond bij een salade en een sandwich.

Straks gaan we lekker slapen en op naar ons volgende avontuur.

• 04 September 2014 - 12:45

Nel Starreveld:

Hallo globetrotters
    Als ik dit schrijf liggen jullie nog op 1 oor!
    Ik heb al erg genoten van jullie verhalen.
    Heel leuk geschreven.
    Ga zo door en geniet van alles!
    Groetjes en een dikke xxx,
    Tante Nel