Dag 2: San Francisco - Golden gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu Dag 2: San Francisco - Golden gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Brigitte - WaarBenJij.nu

Dag 2: San Francisco - Golden gate Bridge

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Brigitte

02 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag onze 1ste volle dag in SF, na een ontbijtje in het hotel gingen we op pad.
Buiten bleek het zonnige weer van gister plaats gemaakt te hebben voor dichte bewolking en een frisse zeewind, brrr dat was wel ff wennen.
Onze 1ste bestemming vandaag was Market Street hier is het begint punt van de cable cars. Wij dachten vandaag lekker op tijd op pad te gaan, dat idee hadden andere mensen waarschijnlijk ook, want we waren hier niet de enige. Het leuke aan deze plek was wel dat hier de cable cars worden gedraaid. De cable car wordt op een plateau gereden en door 2man omgedraaid. Nadat we deze show al 3x hadden gezien was het onze beurt om in te stappen. De goedlachse conducteur begon aan de hendels te trekken en jahoor toen was ons 1ste tochtje met de cable car een feit. Ik (jeroen) hing als een echte toerist half uit de wagon want er moesten natuurlijk wel foto's gemaakt worden met gevaar voor eigen leven is dit dan ook gelukt. Het eindpunt van de cable cars was voor ons het begint punt van ons fiets avontuur.
Na grondige uitleg van de mevrouw van de fiets verhuur over hoe je een fiets moest besturen konden we eindelijk op pad.
Onze eerste bestemming was Lombard Street deze straat is de bochtigste straat ter wereld maar voor dat we hier waren moesten we eerst een pittige colletje van de buiten buiten buiten categorie beklimmen waarbij er echt mensen in de bus zouden raken om het in fiets termen te houden Brigitte was de 1ste die moest lossen dit was al na 50 m van deze klim en omdat ik het lullig vond ben ik ook maar gestopt :P na wat gekreun en gepuf waren we dan eindelijk boven en het uitzicht mocht er zijn. nadat we eerst alle hoeken van deze straat op foto hebben genomen konden we onze reis vervolgen richting Fisherman's Warf om vervolgens hiervandaan richting de Golden Gate Bridge te gaan. Om hier te komen fiets je langs de baai van Sf, het was jammer dat er zoveel zee mist was want de peilers van de brug waren slecht zichtbaar
Na nog wat foto stops te hebben gemaakt reden we zo de GGB op.
Dit was wel een beleving opzich na vele plaatjes op internet en tv reden we er nu zelf met de fiets overheen door de mist was het behoorlijk fris op de brug maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat we de brug verlieten vervolgde we onze weg naar Sausolito een haven plaatsje aan de andere kant van Sf. Van deze barre fietstocht krijg je toch trek en daarom besloten we maar eens dat het tijd werd voor een echte Amerikaanse lunch. Alles is groot in Amerika hoor ik altijd nou daar is niks van gelogen de Burger smaakte goed alleen nu zo een 7uur later heb ik nog steeds geen trek in avond eten. Na nog wat rondgelopen te hebben daar, gingen we met onze fietsen richting de haven om vervolgens met fiets en al op de Ferry te stappen richting SF. Na onze fietsen weer terug te hebben gebracht zijn we weer richting hotel gegaan waar we nu lekker op ons bedje liggen bij te komen van onze reis van vandaag tot morgen.

• 03 September 2014 - 06:25

Elmaanita:

Mooie foto,s maar kon jij dat wel op brigitte. Gr xxxx

• 03 September 2014 - 14:00

Marloes:

En dit was jullie enige geplande fietsdag? ??
    Dan ben ik benieuwd hoe jij na 3 weken American food terug komt jeroen Reijne! ;-)

• 03 September 2014 - 18:06

Els:

het ziet er indrukwekkend uit gr Els